נשיא המדינה נפגש עם נשיאת הונגריה המבקרת בישראל

    שלמה ריזל No Comments on נשיא המדינה נפגש עם נשיאת הונגריה המבקרת בישראל

    נשיא המדינה נפגש עם נשיאת הונגריה קטלין נובאק המבקרת בישראל. בפגישתם, שוחחו המנהיגים על חובת השבת החטופים המוחזקים בידי ארגון הטרור חמאס. הנשיא הרצוג: "יש לנו היסטוריה עמוקה עם הונגריה – לטוב ולרע". הנשיאה נובאק: "אנחנו ההונגרים, משוכנעים עמוקות שלישראל יש את הזכות המלאה להגן על עצמה. אני חייבת לומר לך שזה היה יום מזעזע לכולנו בהונגריה"

    9:30
    01.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בלינקן להרצוג: "הסיבה היחידה שאין עסקה היא בגלל חמאס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במלאת 30 יום לטבח האכזרי שביצע ארגון הטרור חמאס, נשיא המדינה יצחק הרצוג, נפגש הבוקר, יום ראשון, כ״א בחשון, 5 בנובמבר, עם נשיאת הונגריה קטלין נובאק אשר הגיעה לביקור תמיכה בישראל.

    בפגישתם, שוחחו המנהיגים על חובת השבת החטופים המוחזקים בידי ארגון הטרור חמאס, ארצה בשלום. נשיאת הונגריה הביעה הזדהות ותמיכה במדינת ישראל והדגישה את זכותה וחובתה של מדינת ישראל להגן על עצמה למול פעולות הטרור האכזריות של ארגון הטרור חמאס.

    מדברי נשיא המדינה: "גברתי הנשיאה, אנו אסירי תודה על ביקורך שמהווה מפגן סולידריות של העם ההונגרי וההנהגה ההונגרית עם מדינת ישראל ואנשיה, ברגע העצוב ביותר שלנו מאז הקמת מדינת ישראל. כפי שנאמר שוב ושוב, מאז השואה, ה-7 באוקטובר הוא היום בו נרצחו הכי הרבה יהודים. הזוועות שראינו – הן לא מפסיקות, המידע שזורם מכל מיני מקורות – הוא מזעזע, בלתי נתפס וכואב ביותר. אנו עדים למעשים סדיסטים, ברבריים שאינם מקובלים ואינם אנושיים. כפי שכתבתי ב"ניו יורק טיימס" בסוף השבוע, זה לא רק קרב בין ישראל לחמאס, זה קרב בין האומות המאמינות בטוב, ובהתנהלות על פי הסדר העולמי, למרות הסכסוכים הקיימים ביניהן, לבין אימפריה של רשע המאמינה בריצוץ ראשיהם של תינוקות, שריפה, עינוי וחטיפה. תינוק בן תשעה חודשים בשבי – עכשיו בן עשרה חודשים, לצד עשרות ילדים, קשישים, ניצולי שואה, באופן סדיסטי. מדינות ששותפות לכך, או אפילו מנסות להצדיק זאת, תומכות למעשה ברוע. והעובדה שאת כאן מביעה תנחומים עמוקים וסולידריות – חשובה לנו כל כך. אני רוצה להודות לך גם על מאמציך למען החטופים, שבהמשך תפגשי גם חלק ממשפחותיהם.

    אסיים ואומר שיש לנו היסטוריה עמוקה עם הונגריה – לטוב ולרע, אבל לעולם לא נשכח, שמייסד הציונות, שנשא את חזון המולדת היהודית, נולד בבודפשט – בנימין זאב תאודור הרצל – מה שקושר אותנו יחד, בין היתר, בגבולות רבים בהיסטוריה״. עוד הוסיף הנשיא: ״ברור לנו שאם ישראל לא תהיה כאן – אירופה תהיה הבאה בתור. אימפריית הרשע הזו יוצאת מטהראן ושותפים לה חמאס, הג'יהאד האיסלאמי, חיזבאללה ודאעש – אשר כולם חוגגים יחד את האכזריות. אנחנו חוזים בהתנגשות של ציוויליזציה של ערכים, אירופה כולה צריכה להיות לצידנו. ואני רוצה לשבח את עמדתך בעניין״.

    מדברי נשיאת הונגריה: ״הנשיא, ראשית, הרשה לי להבטיח לך את תמיכתנו העמוקה, זו הסיבה שבגללה אני כאן היום. עברה כמעט שנה מאז ביקרתי אותך בפעם הראשונה בה סיכמנו שתגיע לביקור רשמי בהונגריה בקרוב, ואני ממש מצרה שאלה הנסיבות בהן אנחנו נפגשים. לפני שנה כשהייתי כאן, הזדמן לי לקבל סקירה אודות כיפת ברזל, והתרשמתי שבזכות כך, יש לכם את האפשרות להגן על עצמכם, אבל מעולם לא חשבתי שתדרשו לכך גם בפועל – שישראל תצטרך שוב להוכיח לכולם שהיא מסוגלת להגן על עצמה. אני רוצה להבטיח לך שאנחנו ההונגרים, משוכנעים עמוקות שלישראל יש את הזכות המלאה להגן על עצמה ולהגן על העם הישראלי. אנחנו מגנים בכל צורה את הפיגוע של החמאס, ואני חייבת לומר לך שזה היה יום מזעזע לכולנו בהונגריה, העם ההונגרי הפגין אהדה וחמלה מיד כשנודע לנו מה קרה וראינו את התמונות הדרמטיות. כשהייתי יחד עם מי שרצה להביע הזדהות בבית הכנסת, פשוט הרגשתי שמעל לכל הפילוגים בעם, כולנו היינו מאוחדים בהבעת הסולידריות והאהדה המלאה שלנו לעם ישראל וזו הסיבה שאני כאן היום – כדי לייצג את החמלה של הונגריה. בדיוק כפי שאתה מתייחס לשורשים ההיסטוריים העמוקים שלנו, גם אני רוצה להדגיש שמה שקורה בישראל משמעותי עבורנו – מה שלא יקרה, אנחנו נהיה שם לצידכם, לא משנה מה יקרה – אתם יכולים לסמוך על התמיכה שלנו.

    באשר למתקפת הטרור האכזרית הזו: – אין דרך לנהל משא ומתן עם טרוריסטים. עלינו לגנות את האכזריות הטרוריסטית ואת מתקפות הטרור. ובינתיים, אני מבקשת מכם לעשות את המקסימום על מנת לשמור על חיי האזרחים בעזה אף על פי שקשה מאוד לעשות זאת. אנחנו מביעים חמלה מלאה כלפי ישראל ואני מאוד מקווה שבעתיד הקרוב, תוכל שוב להגיע להונגריה בימים של שלום, ולהעמיק עוד יותר את השורשים המשותפים שלנו – אבל עד אז אנחנו שם כדי לעמוד לצידכם".



    0 תגובות